Aa
تاریخ : سه شنبه 20 شهريور 1397
کد 1574

با حضور وزیر بهداشت آئین افتتاح و بهره برداری از طرح های بهداشتی درمانی مراغه برگزار شد

در این آئین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کنار امنیت در هر جامعه ای، توجه به حوزه بهداشت، درمان و سلامت از ضرورت های آن جامعه به شمار می رود، افزود: اولویت خدمت در هر جامعه و حکومتی، خدمات رسانی در این حوزه است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر حسن قاضی‌ زاده هاشمی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از 6 طرح بهداشتی و درمانی در مراغه به دستاوردهای حوزه بهداشت، درمان و سلامت در طول 40 سال انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید خدمات و کارهای انجام گرفته در این حوزه در طول این مدت اطلاع رسانی و منعکس شود.
دکتر قاضی ‌زاده هاشمی اضافه کرد: افتتاح بیمارستان سینا در شهرستان مراغه و بسیاری دیگر از طرح های حوزه بهداشت و درمان در راستای گسترش عدالت اجتماعی در جامعه از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این سال هاست.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جذب هیات علمی در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی همچنین بر استقلال مالی و اداری دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی مراغه مستقل و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند.
وی افزود: این دانشکده از مراکزی است که پرداخت کارانه کارکنان و کادر آن به عقب افتاده که امیدواریم بزودی این مشکل حل و بخشی از مطالبات معوقه پرداخت شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این مراسم گفت: شهرستان مراغه از کمبود نیروی متخصص در بخش درمان رنج می برد که امیدواریم اقدامات و برنامه ریزی های اساسی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت انجام شود.
دکتر اصغر تنومند به طرح های افتتاح شده بهداشت و درمان شهرستان در جریان سفر وزیر اشاره کرد و افزود: اورژانس جدید بیمارستان امیرالمونین (ع)، توسعه بلوک های زایمانی، بخش آنژیوگرافی و اتاق های عمل قلب، مراقب های ویژه نوزادان و اطفال، مرکز جامع سلامت خداجو و نیز فاز اول مرکز آموزشی درمانی سینا 6 طرح بهره برداری شده در شهرستان هستند.
وی با اشاره به تکمیل فاز اول بیمارستان سینای مراغه افزود: برای این مرکز آموزشی و درمانی با زیربنای 11 هزار مترمربع با ظرفیت 117 تخت، 420 میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) با زیربنای یک هزار و 400 مترمربع و ظرفیت 20 تخت و 28 میلیارد ریال و نیز بخش آنژیوگرافی با ظرفیت 20 تخت و پنج اتاق جراحی قلب با یک هزار و 400 متر مربع و در مجموع با 30 میلیارد ریال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بلوک زایمانی با یک هزار متر مربع زیربنا و ظرفیت هشت تخت  با 20 میلیارد ریال اعتبار و بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) و اطفال با زیربنای یک هزار مترمربع و ظرفیت 48 کات با 22 میلیارد ریال احداث شده است.
وی با اشا ه به اینکه امروز مرکز جامع سلامت خداجو با زیربنای یک هزار و 350 مترمربع و 25 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح ها، 153 تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی مراغه افزوده شد.
 عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین افزود: علم طب، علم احیای انسان هاست و قشری که در این زمینه تلاش می کنند مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار می گیرند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: حضور وزیر بهداشت در مراغه و بهره برداری از مراکز بهداشتی و درمانی از اهمیت ویژه ای در معرفی این شهرستان به عنوان یکی از قطب های درمانی کشور برخوردار است.
وی اضافه کرد: اولویت در کشور آموزش و توجه به بهداشت و درمان است که باید مسئولان و نمایندگان به این دو موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
 نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: وزارت بهداشت وزارت نخبگان است و انتظار می رود که این وزارتخانه به وضعیت مطلوب سوق پیدا کند.
دکتر علی جلیلی افزود: اگر نخبگان در حوزه های مختلف کشور بر سرکار باشند بسیاری از مشکلات در آن ها حل می شود.
وی اضافه کرد: با جهت دهی نخبگان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، می توان در ارائه خدمات به مردم موفق عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته به حوزه درمان و نخبگان نگاه ویژه ای می شود، گفت: در کشور ما بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که نخبگان آن ها در وزارت بهداشت فعالیت می کنند.
 فرماندار مراغه نیز در این مراسم گفت: خواسته مردم مراغه و مسئولان این شهرستان، توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان و حل مشکلات موجود در این حوزه است.
حمید شکری افزود: ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل دستگاه های بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین، تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا و پرداخت معوقه کارانه کادر بیمارستان های مراغه از دیگر خواسته ها در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از وزارت بهداشت است.
وی اضافه کرد: زمین ساخت بیمارستان 350 تختخوابی مراغه نیز آماده است و امیدواریم با تصویب وزارت بهداشت و درمان عملیات اجرایی آن آغاز شود.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 20 شهريور 1397
  • تعداد بازدید 463

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14