Aa
تاریخ : شنبه 31 فروردين 1398
کد 1788

در آستانه آغاز هفته سلامت؛

حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در دانشکده

به گزارش روابط عمومی، مهندس حمید شکری در این دیدار ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از تلاش های فعالان حوزه سلامت، هفته سلامت را فرصتی برای معرفی دستاوردهای این حوزه دانست.
وی گفت: با اقدامات انجام یافته زیرساخت های فیزیکی دانشکده علوم پزشکی مراغه توسعه یافته است و بازدیدهای میدانی نشانگر این است که کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی هم در مراکز بهبود یافته است.

مهندس شکری ضمن ابراز رضایت از وضعیت بیمارستان های تابعه دانشکده افزود: در حالت کلی وضعیت بسیار مطلوب است اما به نظر می رسد باید با هماهنگی های بیشتر انتظارات مردم را با کیفیت بالاتر برآورده کرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: قدمت شهرستان مراغه و فرهنگ غنی آن وظیفه مسئولان آن را برای ارائه ی خدمات بهتر می طلبد و همه ما باید در این جهت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مرکز آموزشی درمانی سینا در سال گذشته به بهره برداری رسید که نقطه عطفی در ایجاد زیرساخت های  درمانی بود اما در واقع کار اصلی ارتقاء کیفیت خدمات است که انشالله دانشکده در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی به احداث بیمارستان 350 تختخوابی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جایابی این بیمارستان مراحل نهایی خود را می گذراند و پس از نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید. احداث این بیمارستان می تواند متضمن دورنمای درمانی شهرستان مراغه و منطقه جنوب آذربایجانشرقی باشد.

در بخشی از این دیدار، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده در یک سال گذشته گفت: تکمیل و بهره برداری از مرکز آموزشی درمانی سینا، بخش اورژانس و آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بلوک زایمانی بیمارستان شهید بهشتی، مرکز خدمات جامع سلامت شهر خداجو، مرکز خدمات جامع سلامت روستای گل تپه و چندین مرکز و خانه بهداشتی شهری و روستایی از جمله این پروژه ها بوده است.

دکتر تنومند افزود: همگام با حوزه بهداشت و درمان در حوزه آموزش هم مجوز ایجاد مرکز تحقیقات داروهای گیاهی و ایجاد چهار رشته جدید از جمله اهم دستاوردها بوده است.

وی گفت: در سال پیش رو هم تمرکز ما بر روی تکمیل دو پروژه مهم کلینیک ویژه و فاز دوم بیمارستان سینا خواهد بود تا با سرعت قابل قبول تکمیل و به بهره برداری برسند.

ایشان ادامه داد: هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردی بهشت ماه با شعار " مراقبتهای اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" است که مثل سال های قبل همگانی کردن موضوع سلامت را مورد تاکید قرار می دهد.

رئیس دانشکده گفت: برای ایجاد حساسیت عموم مردم به این موضوع برنامه های ویژه ای برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به ویزیت رایگان در مناطق محروم، نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری پیاده روی همگانی، برپایی تن سنجی و پایگاه سلامت، اطلاع رسانی با شیوه های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت صدا و سیما، حضور و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه و برگزاری نشست مطبوعاتی از جمله این برنامه ها می باشد.

وی از افتتاح یک مرکز بهداشت شهری خبر داد و گفت: مرکز بهداشت شیخ تاج در طول هفته سلامت به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این یک مرکز خصوصی دندانپزشکی هم در طول این هفته افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه دانشکده هم با اشاره به ساماندهی امور مربوط منابع فیزیکی، مالی و انسانی در طی سال گذشته گفت: در خصوص منابع فیزیکی با ایجاد زیرساختهای لازم وضعیت مراغه از نظر سطح بندی فوق العاده است و حالا تمرکز بر روی تامین نیروی انسانی است که طی سال گذشته از طریق برگزاری چهار آزمون بخشی از آن تامین شده است و بخش دیگر در ماههای آتی صورت خواهد گرفت.

دکتر مجتهدی افزود: پرداخت پاداشت بازنشستگان سال 1396 و نیمه اول سال 1397 و همچنین بخشی از معوقات پزشکان و کارکنان از جمله دستاوردهای مهم دیگر در حوزه منابع مالی است.

معاون درمان دانشکده نیز با ضمن قدردانی از توجه ویژه معاون استاندار به حوزه بهداشت و درمان گفت: در طی سالهای گذشته پزشکان مختلف با تخصص های ویژه جذب شده اند و این امر باعث شده است ما در حال حاضر و پس از ارائه خدمات تخصص به جذب پزشکان فوق تخصص و ایجاد بخش های فوق تخصصی باشیم.

دکتر احمدی ادامه داد: در این میان اما کمک به ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در شهرستان مراغه و حفظ حرمت آنها در مراکز درمانی امری است که انتظار می رود مسئولان شهرستان اهتمام و توجه ویژه ای به آن داشته باشند چرا که حضور پزشکان با تخصص های مختلف متضمن آینده ای روشن برای درمان منطقه خواهد بود.
معاون بهداشتی دانشکده نیز با تاکید بر این نکته که حضور مسئولان شهرستان در کنار دست اندرکاران بهداشت و درمان قوت قلبی برای آنها است گفت: دستاوردهای بهداشتی شهرستان نشانگر این امر است.

دکتر سلیمانی افزود: در حال حاضر اطلاعات 99% جمعیت شهرستان در سامانه ثبت شده است و از این تعداد 83% افراد خدمات سلامت را دریافت کرده اند. در واقع 100% حمعیت روستایی و 75% جمعیت شهری این خدمات را دریافت کرده اند.

ایشان اضافه کرد: رضایت سنجی افراد ار طریق پیامک هم نشان می دهد بیش از 96% مراجعه کنندگان از خدمات دریافتی راضی بوده اند.

مدیر غذا و دارو دانشکده نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ دپوی دارو در شهرستان وجود ندارد و همشهریان نیز نباید نگرانی از این حیث داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه، مهندس شکری، معاون سیاسی فرماندار، حاج آقا شعفی و اعضای هیات رئیسه دانشکده حضور داشتند.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 31 فروردين 1398
  • تعداد بازدید 93

اخبار

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14

برپایی ایستگاه پایش سلامت در قالب طرح جهادی سی شب سی مسجد

1403/01/14

نشست ادواری کمیته سلامت و سبک زندگی سالم برنامه شهرسالم مراغه برگزار شد

1403/01/14