Aa
تاریخ : شنبه 2 آذر 1398
کد 2008

در نشست با حضور مسئولان شهرستان مطرح شد؛

بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه در مرحله تملک اراضی است

به گزارش روابط عمومی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به ضرورت تسریع در ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان گفت: این طرح هم اکنون در مرحله تملک اراضی و واگذاری آن به دانشکده علوم پزشکی مراغه است.
حمید شکری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات طرح های درمانی و بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه افزود: مجوزها و تاییدیه های فنی لازم از سوی وزارت بهداشت برای زمین مورد نظر صادر شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به توافقات انجام شده، زمین ۱۰ هکتاری پس از تملک اراضی از سوی شهرداری در ۲ هفته آینده در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
 
وی همچنین با اشاره به تخصیص ۲۰ درصدی بودجه مورد نیاز برای تکمیل فاز دوم بیمارستان سینای این شهرستان افزود: برای تخصیص بیشتر و مناسب تر بودجه، در روزهای آینده جلسه ای مشترک با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و نماینده این شهرستان در تهران انجام خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز با اشاره به ضرورت رفع مشکل تامین زمین این مرکز درمانی گفت: این زمین پس از بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و نیز نظر مساعد سازمان پدافند غیرعامل و با درنظرگرفتن استانداردها شناسایی شده است.
 
دکتر اصغر تنومند افزود: برای تامین این زمین نیز توافق مناسبی با شهرداری شده تا از بابت آن بخشی از اراضی این دانشکده به صورت تهاتر در اختیار شهرداری مراغه قرار گیرد.
 
ایشان با اشاره به وجود وقفه در تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا ادامه داد: با وجود قول مساعد وزارت مسکن و شهرسازی، بودجه مناسبی از سوی این وزارت در اختیار پیمانکار قرار نگرفته و پیشرفت های فیزیکی انجام شده نیز از سوی پیمانکار طرح و با حسن نیت انجام شده است.
 
وی اضافه کرد: از مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان بودجه مصوب وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ برای فاز دوم بیمارستان سینا، فقط ۲۰ درصد آن و در حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت اوراق تخصیص یافته است.
 
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تملک زمین مورد نیاز بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، تخصیص ردیف بودجه ملی برای این طرح در کمیسیون تلفیق انجام می شود.
 
علی جلیلی افزود: با توجه به وقفه های به وجود آمده در طول سال های گذشته برای اجرای این طرح، تسریع در رفع مشکلات آن بیش از پیش ضروری است.
 
شهردار مراغه نیز  گفت: با توافق انجام شده زمین این بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی  پس از تملک و خریداری از بخش خصوصی، به صورت تهاتر زمین به این دانشکده واگذار می شود.
 
محمدرضا احمدی افزود: برای این منظور، زمین مورد نیاز براساس قیمت کارشناسی از مالکان قبلی آنان به صورت توافقی خریداری و تملک می شود.
 
 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 آذر 1398
  • تعداد بازدید 127

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21