Aa
تاریخ : شنبه 4 تير 1401
کد 2555

برگزاری جلسه هماهنگی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ( پایه های پیش دبستانی و اول ابتدایی)

به گزارش روابط عمومی ، جلسه هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ( پایه های پیش دبستانی و اول ابتدایی)– سال تحصیلی 1402-1401 ، در سالن اجتماعاتاداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه برگزار شد.
این جلسه به میزبانی ادارۀ آموزش و پرورش و با حضور،کارشناس مسئول آموزش ابتدایی، کارشناسان  حوزه های مختلف آموزش و پرورش، مسئولین پایگاههای سنجش و کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی مراغه،برگزار گردید.

در ابتدا آقای قادری (کارشناس مسئول آموزش ابتدایی) ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از کلیه افراد مشارکت کننده در امر سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان در سالهای متمادی، در خصوص چگونگی اجرای این برنامه در سالجاری مطالبی را بیان فرمودند، این ارزیابی از اول تیر ماه سالجاری در مدارس بوستان 2 و دکتر خزائلی در شیفت صبح و عصر تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی شده است، حدود 9500 نفر نوآموز به این پایگاهها مراجعه نمایند. فعالیت پایگاههای سنجش هم زمان با ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شروع می شود که پس از انجام ثبت نام قطعی و درج اطلاعات در سامانه، اقدام به نوبت دهی شده و در زمان مقرر به پایگاه معرفی شده، مراجعه خواهد شد.در این جلسه کارشناسان حوزه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مشاورۀ آموزش و پرورش (آقایان پیرامون و عمومی) نظرات خود را در خصوص ارتقای سنجش استعداد تحصیلی نوآموزان و مشکلات موجود بیان و ارایه راهکار نمودند.

و سپس خانم سلطانی ( کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی) در خصوص استانداردهای مورد نیاز برای ارزیابی سلامت جسمی در پایگاه مطالبی را بیان فرمودند و تأکید کردند، رعایت پروتکلهای پیشگیری از بیماری کرونا در پایگاههای سنجش بر اساس چک لیست دریافتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی بررسی و پایگاههای سنجش حداقل باید بتوانند 85 درصد نمره چک لیست را کسب نمایند. مراکز خدمات جامع سلامت/ پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت نیز، مطابق سالهای قبل آماده ارایه خدمات و بررسی سلامت جسمی  و واکسیناسیون دانش آموزان بوده و فرم مراقبت دوره ای نوآموزان و سایر دانش آموزان پایه های چهارم- هفتم- دهم را برای ارایه به مدارس تکمیل خواهند نمود. 

در ادامه مقرر گردید *آدرس مراکز خدمات جامع سلامت/ پایگاههای سلامت مناطق شهری و محدوده فعالیت آنها جهت راهنمایی والدین نوآموزان برای مراجعه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

* گردش کار چگونگی اجرای مراقبت دوره ای دانش آموزان در پایه های پیش دبستانی- اول – چهارم- هفتم- دهم جهت اطلاع مدیران مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
*با متخصصین سنجش بینایی و شنوایی برون بخشی در سطح شهر هماهنگی لازم جهت پذیرش دانش آموزان بی بضاعت توسط معاونت بهداشتی انجام و نتیجه به آموزش و پرورش اعلام شود.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 4 تير 1401
  • تعداد بازدید 68
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

🔺پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرارسیدن نوروز

1402/12/29

اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دانشکده علوم پزشکی مراغه در لایحه بودجه سال بعد ۵۰ درصد افزایش یافت

1402/12/28

سه عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مراغه‌ در ردیف دانشمندان پراستناد جهان

1402/12/28

آزمون کتبی پذیرش فراگیر بهورزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/25

سامانه جدید رفاهی دانشکده علوم پزشکی مراغه رو نمایی شد

1402/12/25

مسابقات فوتسال یادواره شهدای مدافع سلامت در حال برگزاری است

1402/12/25

افتتاح پست توزیع برق و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید بهشتی

1402/12/24

آزمون جذب نیروی شرکتی مراقب سلامت برنامه پزشک خانواده شهری برگزار شد

1402/12/24

حضور هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام مراغه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا

1402/12/22

مراسم تجلیل از رژیم درمانگران دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/22

جذب ۱۷ پزشک فوق تخصص و متخصص در دانشکده علوم پزشکی مراغه

1402/12/22

برنامه «مراغه شهر سالم» در آستانه ثبت جهانی

1402/12/22

🔻 نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می شود

1402/12/20

آماده باش نیرو های اورژانس شهرستان برای چهارشنبه آخر سال

1402/12/20

جلسه هماهنگی ستاد نوروزی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/20