Aa
تاریخ : چهارشنبه 1 تير 1401
کد 2556

در جلسه ستاد اقامه نماز دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

تلاش مسئولان در ستاد اقامه نماز بر این است که استان ما در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی پیش قدم باشد

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانی مسئول ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی ، در جلسه ستاد اقامه نماز دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در سال ۱۴۰۱ استان آذربایجان شرقی جزء سه استان برتر در زمینه فرهنگی و اجتماعی معرفی شده است که ایندر حقیقت تلاش همه مسئولان ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش مفدا مراغه، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانی در جلسه ستاد اقامه نماز در دانشکده علوم پزشکی مراغه به این نکته اشاره کرد و گفت: فقر بلای بزرگی برای جوامع ما به شمار میرود ولی بیماری بلای بزرگتری است ومسائلی مثل بیماری و فقر ومسائل اقتصادی همواره قابل لمس ودیدن هستند ولی مسائل معنوی اینگونه نیستند.پس بیماری یک مسئله مهم است و تمام پزشکان و پرستاران باید با تمام تلاش خود بکوشند تا دردهای بیماران را تسکین دهند.

وی گفت:  طبق گفته پیامبر اکرم(ص) بلایی که از بیماری که سخت تر از بیماری جسمی است ، بیماری دل وقلب انسان هاست یعنی کسانی که دچار بیماری دل میشوند احساس نیاز به ارتباط با خدا ومعنویات  رادر خود نمی‌بینند. 

همچنین ایشان  درباره اهمیت موضوع نماز وارتباط با خدا افزود: امروزه برخی از دانشمندان ماتریالیس وکمونیست درجوامع غربی به فواید نماز وآثار روزه واینکه جهانی با این همه نظم وهماهنگی امکان ندارد بدون خالق باشند و مباحثی از این قبیل پی برده اند.برای مثال طبق تحقیقات آنها هنگام ایستادن انسان به نماز بالاترین حجم از انرژی منفی چاکراهای بدن انسان در حال خارج شدن ودفع شدن است که همین باعث حس نشاط وسرزندگی بعد از اقامه نماز می‌باشد.

 ایشان خاطر نشان کرد: تلاش همه ی مسئولان در ستاد اقامه نماز ومهدویت وسایر بخش های فرهنگی بر این است که استان آذربایجان شرقی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی پیش قدم وفعال باشد  که به لطف خداوند در سال ۱۴۰۱ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر معرفی شده است.

ایشان درمورد اهمیت توجه به مسئله ی نماز به مسئولین ستاد اقامه نماز در دانشگاه ها توصیه کرد و گفت:  دغدغه مند بودن مسئولین در مسئله نماز ونماز اول وقت میتواند یک الگو برای دانشجویان وسایرین در محیط دانشگاهی باشد.


 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صابری معاون آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: معنویت درمانی باید سرلوحه اقدامات درمانی ما قرار بگیرد که این امر باید مورد توجه کادر درمان قرار گیرد. در دورانی که فردی در بیمارستان بستری است و به دور از کانون خانواده و آرامش زندگی قرار دارد نقش پرستاران به عنوان تنها افرادی که فرد بیمار انهارا می‌‍بیند وبا آنها در ارتباط است؛در ایجاد آرامش نقش بسزایی برای بیماران دارد و باعث ایجاد قوت قلب در بیماران می‌شود.

ایشان خاطر نشان کرد : اگر کادر درمان فرد بیمار را به عنوان عضوی از خانواده خود ببینند و به انها محبت داشته باشند،درایجاد آرامش ذهنی و روانی آنها به شدت تاثیرگذار است.ویکی از مهارت هایی که پزشکان وپرستاران میتوانند داشته باشند این است که با کلام ورفتار خود وبهره مندی از دستورات دینی در این زمینه به نحو احسن باعث ایجاد آرامش معنوی و سلامت روانی بیماران شوند.که این فرصت خدمت به بندگان خدا، یک فرصت محدود در زندگی هر فرد است که بهتر است به خوبی از آن بهره ببریم.

در پایان دکتر ارجمندی رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از تلاش‌های مسئولین ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی تشکر کرد و به این نکته اشاره کرد و گفت: مسئولین ستاد اقامه نماز واحدهای دانشکده علوم پزشکی مراغه باید در ترویج نماز اول وقت در ادارات تلاش کنند زیرا برگزاری نماز جماعت در ادارات عامل تقویت وجدان کاری، وحدت و همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقا معنویت بین کارکنان ادارات می‌شود .

همچنین ایشان خاطر نشان کرد : با هماهنگی مسئولان ستاد اقامه نماز  دانشکده علوم پزشکی مراغه هر هفته سری کارگاه‌های اخلاق محور در واحدهای تابعه دانشکده علوم پزشکی مراغه جهت معرفت افزایی و  کارکنان برگزار شود.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 1 تير 1401
  • ساعت 09
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • تعداد بازدید 56
  • ویرایش شده
  • در شنبه 4 تير 1401
  • ساعت 12
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه
نظرات شما
captcha refresh

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18