Aa
تاریخ : دوشنبه 14 آذر 1401
کد 2751

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه

امکان جذب ۱۴ عضو هیئت علمی در دانشکده پزشکی مراغه فراهم شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ساختمان آموزشی و زیرساخت آزمایشگاهی لازم برای دانشکده پزشکی این شهرستان فراهم شد و ظرفیت چهار نفری اعضای هیئت علمی در فراخوان ۱۹ وزارت بهداشت نیز به ۱۴ نفر افزایش یافت تا تحصیل نخستین دانشجویان پزشکی در این شهرستان طی نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شود
دکتر اللهوردی ارجمند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: علاوه بر اعضای هیئت علمی هفت نفر هم در قالب تعهد خدمت و در مجموع ۲۱ نفر گزینش و جذب می‌شوند تا علاوه بر تدریس، در بیمارستان‌های شهرستان نیز خدمات درمانی عرضه کنند.

به گفته وی این تعداد در رشته‌های مختلف مورد نیاز شهرستان از جمله بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های داخلی، بیوشیمی بالینی، بیهوشی، پرستاری، اتاق عمل، و خون‌شناسی آزمایشگاهی جذب می‌شوند و امروز آخرین مهلت ثبت‌نام آن در فراخوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: دیگر اعضای هیئت علمی این دانشکده نیز در رشته‌های ریه کودکان، زنان و زایمان، طب اورژانس، علوم تغذیه، مدیریت بهداشت و درمان، فیزیولوژی پزشکی، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت باروری، بیوتکنولوژی پزشکی، علوم تشریحی و آسیب‌شناسی پذیرش می‌شوند.

دکتر ارجمند اضافه کرد: ساختمان دانشکده پزشکی مراغه که با ۸۰۰ مترمربع زیربنا در پنجم شهریور سال جاری افتتاح شده بود، برای پذیرش ۲۰ دانشجو از بهمن سال جاری مهیاست و فراهم‌سازی زیرساخت آزمایشگاهی آن نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته بیوتکنولوژی پزشکی در مقطع کارشناسی‌ارشد هم برای نخستین‌بار در این دانشکده پذیرش خواهند شد، اضافه کرد: راه‌اندازی دانشکده‌های چهارگانه از جمله پزشکی و طب سنتی و برخی دیگر از اقدامات توسعه‌ای در مراکز درمانی، زمینه را برای ارتقای این دانشکده به دانشگاه فراهم می‌کند.

به گفته وی بر همین اساس راه‌اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز، دو پزشک فوق تخصص در رشته‌های جراحی قلب و بیهوشی نیز جذب شده‌اند تا عمل جراحی قلب باز برای نخستین‌بار در تاریخ این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر عمل آنژیو قلب ماهانه روی ۳۰۰ نفر در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان انجام می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت بخش آنژیو قلب این بیمارستان نیز به‌زودی دو برابر خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز برای آن خریداری شده است.

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه، طی ماه‌های اخیر ۲ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه دانشکده پزشکی مراغه هزینه شده و خرید کامل تجهیزات به همین میزان اعتبار نیاز دارد تا زمینه برای تدریس واحدهای آزمایشگاهی نخستین دانشجویان پزشکی مراغه فراهم شود.

دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت سیزدهم گام‌های موثر دیگری نیز در جهت ارتقا به دانشگاه و تبدیل شدن مراغه به قطب درمان جنوب آذربایجان‌شرقی برداشته است.
گفتنی است علاوه بر اهالی جنوب آذربایجان‌شرقی، ساکنان شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی هم برای دریافت برخی از خدمات درمانی به مراغه مراجعه می‌کنند و تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمانی منطقه از تردد اهالی به مراکز استانها جلوگیری خواهد کرد.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 14 آذر 1401
  • تعداد بازدید 306
  • واحد ارجاع دهنده دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19