Aa
تاریخ : چهارشنبه 19 بهمن 1401
کد 2851

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی؛

سه پروژه بزرگ بهداشتی درمانی در مراغه افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومي، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب با حضور مسئولان شهرستان در مراسمی پروژه های بخش جراحی قلب بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بخش مراقبت‌های های ویژه با ۱۲ تخت ،مرکز جامع سلامت طالبخان و درمانگاه تخصصی بیمارستان امیرالمومنین (ع) به بهره برداری رسید.
دکتر اسدیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: حقیقتا امروز با تلاش های دانشکده علوم پزشکی خدمتی ارزشمند برای اهالی منطقه تقدیم شده است.
 
وی افزود: مسیر روبه رشد دانشکده علوم پزشکی شتاب بسیار مناسبی دارد و جا دارد از تلاش های ریاست محترم و جهادی این دانشکده تشکر نمایم.
 
وی ادامه داد: با مجموعه تحول های صورت گرفته در این مجموعه به زودی شاهد دانشگاه شدن علوم پزشکی مراغه خواهیم بود.
 
دکتر ارجمند نیز  در این آئین گفت: بخش تخصصی جراحی قلب  علاوه بر ۲ اتاق عمل، چهار تخت مراقبت‌های ویژه دارد که در فضایی با زیربنای ۴۵۰ مترمربع و با صرف هفت میلیارد تومان ایجاد شده تا  نیازهای بیماران قلبی جنوب استان آذربایجان‌شرقی و حتی شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌غربی را پاسخگو  باشد.
 
وی افزود: با افتتاح این بخش و تقویت بخش آنژیوگرافی بخش مهمی از نیازهای منطقه در خصوص بیماران قلبی برطرف خواهد شد.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: امروز همچنین بخش‌ مراقبت‌های ویژه نیز با ۱۲ تخت ICU و با بیش از هفت میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این بخش تخت‌های ویژه این مرکز به ۲۹ تخت رسید.
 
وی تاکید کرد: مرکز آموزشی و درمانی امیرالمومنین (ع) مراغه با حضور پزشکان متخصص و مجرب با ۱۸۰ تخت بستری علاوه بر ارائه خدمات بخش در بخش‌های عفونی داخلی نورولوژی، جراحی چشم، جراحی ارولوژی (کلیه و مجاری ادرار)،گوش، حلق، بینی و خدمات ارایه آنژیوگرافی به بیماران قلبی نیازمند عمل باز نیز خدمات عرضه خوهد کرد.
 
وی اذعان کرد: همچنین در این روز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی طالبخان در فضایی 288 متر مربعی  با اعتبار 18 میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گفت که  جمعیت بالغ بر 8500 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
 
وی ادامه داد:  این مرکز دارای 3 خانه بهداشت- 1 پایگاه سلامت ضمیمه و  دارای دو پزشک ،  دو ماما ، 2 مراقب سلامت و  کارشناس روان و تغذیه و بهداشت محیط و بهورزان می باشد.
 
دکتر ارجمند افزود: جا دارد از حمایت های خیرین سلامت تشکر نمائيم چرا که  برای احداث این مرکز از ظرفیت خیرین محترم سلامت استفاده شده و خانواده محترم مرحومه فاطمه جنگجو 400 میلیون تومان و مهندس مهدی تیموری 100 میلیون تومان از هزینه احداث این مرکز را تقبل کرده اند.
 
وی با اشاره به بهره برداری از طرح کلینیک تخصصی بیمارستان امیرالمومنین(ع) افزود:  درمانگاه تخصصی مرکز آموزش و درمانی امیرالمومنین(ع) مراغه هم در دولت مردمی روند پیشرفت را طی کرده و اکنون با حضور متخصصان قلب و عروق، غدد، داخلی، چشم پزشکی، جراحی کلیه و مجاری ادرار، نورولوژی (مغزو اعصاب)، طب فیزیک و توانبخشی و روانپزشکی به اهالی منطقه خدمات ارائه می‌کند.
 
وی در پایان گفت: به زودی چهار تخت مراقبت‌های ویژه مغزی، SCU، دندانپزشکی و فیزیوتراپی نیز به ظرفیت درمانی آن اضافه خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) انجام می‌شود و بیماران قلبی منطقه در صورت نیاز به عمل باز برای دریافت نوبت در تبریز، ۶ تا هفت ماه انتظار می‌کشند که با بهره برداری از این طرح امکان انجام جراحی در مراغه ممکن شده است.


  

  

  

  

  
 


 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 19 بهمن 1401
  • تعداد بازدید 259
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21