Aa
تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1402
کد 2928

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

مسیر توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه روند مطلوبی را طی می کند

با توجه به قرارگيري مراغه در محوریت شهر های جنوب استان و برخی شهر های استان های جوار و همچنين طرح تبدیل این شهرستان به قطب درمانی جنوب استان ضروری به نظر می‌رسید که اقداماتی موثر برای عملی کردن این موضوع در دستور کار هیات رئیسه این دانشکده قرار بگیرد.
 دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی در این باره می گوید: این دانشکده در راستای دستیابی به اهداف کلان خود که همانا بهبود شاخص‌های سلامت، اصلاح و بهبود شیوه زندگی مردم، افزایش امید به زندگی، کاهش موارد ابتلاء و مرگ ومیر(کاهش بار بیماری) و نهایتاً حفظ و ارتقای سطح سلامتی و بهداشت مردم می‌باشد که  این مهم از طریق بهره گیری از علم و خلاقیت نیروهای متعهد، فن آوری‌های موجود، برنامه ریزی، جلب مشارکت مردم، تقویت همکاری درون بخشی و برون بخشی میسر می‌گردد.

دکتر ارجمند افزود: کار جهادی و خدمت رسانی صحیح باید سرلوحه کار مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه باشد تا رضایت آحاد مردم و خداوند متعال را کسب کنیم.

وی اذعان کرد:کسب رتبه یک توسط بیمارستانهای شهید دکتر بهشتی، سینا  و امیرالمؤمنین (ع)  در ارزیابی جامع دور پنجم اعتباربخشی و کاهش 9 درصدی  اعزام بیماران به خارج از شهرستان مراغه در نیمسال اول سال 1401 نسبت به سال 1400 به دلیل تداوم و گسترش  خدمات در رشته های تخصصی و فوق تخصصی  گوشه از اقدامات این دانشکده در حوزه درمان می باشد.
 
توسعه خدمات بهداشتی در مناطق روستایی و كم برخوردار اولویت دانشکده می باشد.
وی با بیان اینکه به طور طبیعی برای تقویت حوزه بهداشت به زیرساخت‌ نیاز است، بیان کرد: اکنون ۱۰ طرح بهداشتی با حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان در حال اجراست و علاوه بر آنها نیز اجرای سه طرح بهداشتی طی دهه فجر سال گذشته آغاز و یک طرح دیگر افتتاح شد.

دکتر ارجمند اضافه کرد: ساختمان آموزشگاه بهورزی و ستاد معاونت بهداشتی با زیر بنای چهار هزار مترمربع و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح های زیربنایی حوزه بهداشت دانشکده محسوب می‌شود که احداث آن طی روزهای اخیر کلید خواهد خورد.

رئیس دانشکده در بخش دیگری افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهری - روستایی جانبازان با زیر بنای۴۵۰ مترمربع و با اعتبار ۶۶ میلیارد ریالی که ۱۸ هزار نفر از جمعبیت شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد، از دیگر طرح‌های بهداشتی است  که در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شده است

دکتر ارجمند اضافه کرد: مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک هاشم‌آباد، سهند و جانبازان و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای داشبلاغ‌بازار و خانه بهداشت خرمازرد از دیگر طرح‌های در دست اجرای دانشکده علوم پزشکی مراغه است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای شهرستان و منطقه جنوب استان نیز خدمت دیگری در دولت مردمی است که می‌تواند بار مراجعه به مرکز استان را کاهش دهد.
 
کسب رتبه اول پژوهشی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بین دانشکده های مستقل کشور
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: کسب رتبه اول پژوهشی در بین دانشکده های مستقل کشور دانشکده علوم پزشکی در حوزه پژوهش نیز درخشش فوق العاده ای داشت بطوری که  در بین تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه ۳۰ را در بین  ۶۷ دانشگاه کسب کرده است در حالی که بسیاری از دانشگاه های با سابقه  از جمله ایلام ، لرستان ، شاهرود در  رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: مقالات تولیدی این  دانشکده توانسته است با  بیش از ۶۰۰۰ ارجاع بین المللی در قالب  تولید ۱۰۴۶ مقاله  رتبه مناسبی را در حوزه پژوهشی و همکاری های بین المللی کسب نماید

وی تاکید کرد: این دانشکده در موضوع پژوهش های اثر گذار در حوزه ارتقا سلامت نیز در بین دانشگاه های کشور رتبه یازده را اخذ کرده است. برای مثال فقط برای دوران کرونا بیش از ده تحقیق موثر صورت گرفته است.

دکتر ارجمند با تاکید بر ضرورت دانشگاه شدن این دانشکده گفت: اصلی ترین دغدغه من در طول این شش ماه ارتقا یافتن این دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی است.

وی در ادامه بیان کرد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در سال جاری توانستیم مجوز راه اندازی مرکز رشد سلامت در دانشکده را کسب کنیم که تا به حال 29 طرح فناورانه در حوزه سلامت پذیرش شده اند.
 
افزایش اعضا هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه 
دکتر ارجمند ورود دانشجویان رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت شهر عنوان کرد و افزود: وجود دانشکده رشته پزشکی محدودیت‌های بخش درمانی شهرستان را حل کرده و با ایجاد این رشته از یک سو حضور پزشکان متخصص در مراغه افزایش یافته است و از سوی دیگر نیز فضا برای رشد پزشکان عمومی فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه در سال ۱۴۰۱ نیز با پیگیری های صورت گرفته  ۱۴ عضو هیات علمی از طریق استخدام پیمانی و ۷ عضو تعهد خدمت در رشته های  بیهوشی، اتاق عمل، پرستاری ، زیست فناوری پزشکی ،مامایی و علوم تشریح و...  جذب این دانشکده کند.

وی بیان کرد: دیگر اعضای هیئت علمی این دانشکده نیز در رشته‌های ریه کودکان، زنان و زایمان، طب اورژانس، علوم تغذیه، مدیریت بهداشت و درمان، فیزیولوژی پزشکی، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت باروری، بیوتکنولوژی پزشکی، علوم تشریحی و آسیب‌شناسی پذیرش شدند که باعث کارآمدی هرچه بیشتر معاونت آموزشی این دانشکده شد.
 
راه اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین مراغه
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخش دیگری از این گفت و گو از راه اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین این شهر خبر داد و گفت: انشالله به زودی شاهد انجام عمل بخش جراحی قلب باز در مرکز آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع) مراغه با ظرفیت پذیرش ۱۶ نفر و ۲ اتاق عمل خواهیم بود.

 وی اضافه کرد :این بخش تخصصی که علاوه بر ۲ اتاق عمل، چهار تخت مراقبت‌های ویژه دارد، در فضایی با زیربنای ۴۵۰ مترمربع و با صرف هفت میلیارد تومان ایجاد شده برای نیازهای بیماران قلبی جنوب آذربایجان‌شرقی و حتی شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌غربی پاسخگو خواهد بود.

 وی ادامه داد: با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان ست های جراحی قلب تهیه شده است و پرسنل پرستار این بیمارستان برای دوره های آموزشی اتاق عمل جراحی قلب  در مرکز استان، آموزش های لازم را گذرانده اند.

دکتر ارجمند افزود: هم اکنون در بخش آنژیوگرافی این بیمارستان در سال 1401 به بیش از 1000 نفر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و شمال کردستان خدمات ارائه می‌شود.
 
فعالیت بیش از ۱۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک خواجه نصیرالدین طوسی مراغه
دکتر ارجمند گفت : در راستای گسترش عادلانه خدمات سلامت برای مردم، کلینیک خواجه نصیرالدین طوسی مراغه به همت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در فضایی بسیار مناسب مجهز به پارکینگ و داروخانه آماده ارائه خدمات مختلف تشخیصی و درمانی برای مردم مراغه و جنوب استان می باشد.

وی بیان کرد: پزشکان این مرکز در رشته تخصص های بیماری های داخلی، جراحی مغز و اعصاب،تغذیه، گوش حلق بینی، بیماری های قلب و عروق، فلوشیپ آنژیوگرافی،بیماری های اعصاب و روان،زنان، زایمان و نازایی، ارتوپدی، ارولوژی، مغزواعصاب(نورولوژی)، فوق تخصص غدد، جراحی عمومی، پوست مو و زیبایی،طب فیزیکی و توان بخشی، بیماری های عفونی و چشم پزشکی  اماده ارائه خدمات پزشکی برای عموم مردم می باشند.
 
رشد 40 درصدی داروخانه های سطح شهرستان مراغه
دکتر ارجمند در بخش دیگری از این گفت و گو به افزایش 40 درصدی داروخانه های سطح شهرستان مراغه اشاره کرده  و گفت:  افزایش تعداد داروخانه های شهرستان مراغه از ۳۰ داروخانه به ۴۲ داروخانه در طول سال گذشته با توجه به لزوم دسترسی هر چه بیشتر آحاد مردم به خدمات دارویی و کاهش زمان انتظار برای این خدمات، مارا بر آن داشت تا تمام تلاش خود را جهت افزایش تعداد داروخانه های شهرستان مراغه به کار گیریم تا با رسیدن به این مهم کیفیت و کمیت خدمات دارویی در این شهرستان افزایش یافته است.

دکتر ارجمند در پایان گفت و گو از تحقق ۹۷ درصدی برنامه های عملیاتی معاونت توسعه مدیریت منابع این دانشکده در سال ۱۴۰۰ خبر داد
 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 22 فروردين 1402
  • تعداد بازدید 148
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14