Aa
تاریخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1402
کد 2996

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

ماماها همراهان بی‌ادعای مادر و نوزاد

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ماما‌ها همراهانی هستند که مسیر به پایان رسیدن انتظار ۹ماهه در آغوش کشیدن نوزاد را برای مادر تسهیل می‌کنند
به گزارش روابط عمومی صبح امروز مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما با حضور دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر اعتمادی معاون درمان، مهندس پوررستم معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده و جمعی از مدیران و کارکنان با حضور ماماهای شاغل در سالن اجتماعات بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد.
 
در این مراسم دکتر ارجمند رئیس دانشکده ضمن تبریک روز جهانی ماما به نقش ماماها در جامعه اشاره کرد و گفت: ماماها می توانند به عنوان یک فرد تأثیر گذار در اصلاح رفتار جامعه پزشکی پیشقدم باشند تا کمترین آسیب را به زنان باردار در زایمان ها داشته باشیم.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های آنها در راستای ارتقای سلامت مادران، روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای شناساندن فعالیت‌های این حوزه دانست و برافزایش مهارت‌های علمی و عملی ماماها تاکید کرد.
  
وی، ترویج زایمان رایگان را یکی از بسته های خدمتی جوانی جمعیت  بیان کرد و گفت: لازمه دستیابی به اجرای موفقیت آمیز این برنامه، تلاش و مساعدت همه همکاران حوزه سلامت به ویژه این قشر می باشد.
 
دکتر ارجمند ضمن اشاره به وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و کودک که ماما ها برعهده دارند اذعان داشت: حیطه خدمات مامایی بسیار گسترده است و علاوه بر حمایت از مادر و کودک در لحظه تولد، شامل رشد و پایش کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر و خدمات بلوغ و یائسگی و ... می باشد.
 
دکتر ارجمند، آموزش و فرهنگ سازی در راستای کاهش نرخ سزارین را ضروری دانست و تاکید کرد: باید به مردم آگاهی داد که انجام عمل سزارین بیشترین آسیب را به نوزاد وارد می کند.
 
کسب رتبه یک اعتبار بخشی توسط بیمارستان شهید بهشتی
دکتر اعتمادی معاون درمان دانشکده با بیان کسب رتبه یک اعتبار بخشی کشور توسط بیمارستان شهید بهشتی مراغه گفت:  این بیمارستان با ارتقاع شاخص های مختلف توانست رتبه یک اعتبار بخشی را کسب نماید.
 
دکتر اعتمادی گفت: بهبود زمان تعیین و تکلیف بیماران و کل زمان ماندگاری بیماران بستری در اورژانس و بهبود شاخص های ایمنی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این بیمارستان می باشد.
وی افزود:  بیمارستان شهید بهشتی مراغه با دارا بودن ۱۶ متخصص زنان و و فوق تخصص نوزادان و nicu مجهز با ۲۴ تخت  از نظر تجهیزات پزشکی علاوه بر شهرستان مراغه،  به شهرستان های همجوار نیز در زمینه زنان و مامایی خدمات درمانی ارائه می کند.
 
وی ادامه داد: این بیمارستان با افزایش ۲۰ درصدی زایمان فیزیولوژیک نسبت با سال گذشته و افزایش چشم گیر زایمان بی درد توانسته است اقدامات موثری را حوزه زنان و زایمان ارائه نماید.
 
تولد ۲۸۳ نوزاد در فروردین ماه امسال
دکتر آهنگری رئیس بیمارستان در این مراسم گفت: در فروردین امسال ۲۸۳ موالید زنده ثبت شده است که شامل ۱۲۹ نوزاد پسر و ۱۲۴ نوزاد دختر می باشد.
 
وی افزود: بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان‌ها از جمله بخش‌هایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار و دیگر بیماران خدمات رسانی می‌کنند.
 
وی در پایان گفت: در راستای ارائه خدمات و عمل به وظایف در قانون جوانی جمعیت این بیمارستان تلاش می کند با ارتقا شاخص های مختلف در خدمت مادران باردار باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه واقع در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی با بخش های درمانی جراحی زنان، بلوک زایمان، اتاق عمل، اطفال، نوزادان، اورژانس و NICU ؛ به عنوان بیمارستان مرجع برای شهرهای همجوار تعریف شده است.
 
گفتنی است در این آیین با اهداء لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود، ازمامای نمونه دانشکده تجلیل و قدردانی شد.
 














  • نوشته شده
  • در يکشنبه 17 ارديبهشت 1402
  • تعداد بازدید 163
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14