به گزارش روابط عمومی رئیس اداره امور پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه تیم ارزیابی و پایش بخش پشتیبانی و رفاهی از بخشهای ستادی و واحدهای تابعه دانشکده بازدید کردند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی مراغه هدف از این بازدید را ارزیابی روند فعالیتهای پشتیبانی، تبادل تجربه و بهبود فرآیندهای مدیریتی در راستای استانداردسازی خدمات رفاهی و پشتیبانی عنوان کرد و افزود: توسعه نظام پشتیبانی و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه منابع انسانی و فنی از اهداف اصلی معاونت توسعه ابوده و تلاش ما بر این است که با بهرهگیری از تجربیات ملی و استقرار رویکرد علمی در مدیریت، مسیر تعالی عملکرد دانشکده را در این حوزه هموار سازیم.
مهندس پوررستم با اشاره به اهمیت ارزیابیهای میدانی وزارت بهداشت ادامه داد: بازدیدهای تخصصی و ارزیابیهای منظم، زمینهساز شناسایی نقاط قوت و فرصتهای بهبود در فرآیندهای اداری، پشتیبانی، تاسیسات و رفاه کارکنان بوده و این اقدام علاوه بر انتقال دانش و تجربه، موجب ارتقای بهرهوری سازمانی و افزایش رضایتمندی کارکنان خواهد شد.
وی افزود:در سالهای اخیر معاونت توسعه اقدامات گستردهای در حوزه بهسازی زیرساختها، توسعه خدمات رفاهی، و ارتقای مهارتهای کارکنان انجام داده و توجه به نشاط سازمانی و ایجاد محیط کاری پویا از مهمترین اولویتهای ما دراین معاونت است.
در ادامه، دکتر کوتی، رئیس اداره امور پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه فرآیند ارزیابی توسعه در دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور از چهار سال پیش آغاز شده است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، انتقال تجربیات موفق، بهاشتراکگذاری دانش مدیریتی و تقویت شبکه یادگیری سازمانی در سطح مجموعههای تابعه وزارت بهداشت است.
وی افزود: پایش در هفت محور شامل حوزههای رفاهی، سلامت و پرسنلی، بازرگانی و انبار، خدمات عمومی، دبیرخانه و امور رفاهی، نگهداشت و تاسیسات انجام میگیرد و تمامی فعالیتها بر اساس استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود مغایرت، راهکارهای اصلاحی متناسب با شرایط هر مجموعه ارائه میشود.
دکتر کوتی با اشاره به نتایج این بازدید گفت: جمعبندی بازدید ما از دانشکده علوم پزشکی مراغه کاملاً مثبت بود. این دانشکده در مسیر بسیار مناسبی در حال حرکت است و تلاشهای ارزشمندی در زمینه توسعه زیرساختها، بهبود فرآیندهای پشتیبانی و ارتقای رفاه کارکنان صورت گرفته است؛ همکاری منسجم، برنامهریزی هدفمند و مدیریت کارآمد از شاخصههای برجسته این مجموعه به شمار میرود.
وی تاکید کرد: در حوزه های مختلف از جمله امور قرار داد ها با توجه به حجم زیاد کار ها فعالیت های مناسبی صورت گرفته این حوزه از نظم خوبی برخوردار بود.
وی ادامه داد:در بخش نگهداشت تاسیسات، نظم و دقت قابل تحسینی مشاهده شد و تجربههای مدیریتی ارزشمندی در زمینه صرفهجویی انرژی و پایداری زیرساختها وجود دارد.
وی اذعان کرد: در حوزه دبیرخانه نیز بررسیهای انجامشده نشان داد که نظام مکاتبات با دقت، سرعت و کیفیت مطلوبی انجام میشود. همچنین در حوزه ورزش و رفاه کارکنان، اقدامات اثربخشی جهت ارتقای سلامت جسم و روان نیروی انسانی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی در جلسه پایانی هیات ارزیابی و پایش وزارتی در حوزه امور پشتیبانی و رفاهی جلسه ای برای بررسی راهکار برگزار شد که ضمن مرور نتایج ارزیابی میدانی، پیشنهادها و دیدگاههای سازندهای برای بهبود فرآیندهای جاری، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش کارآمدی در حوزههای پشتیبانی، رفاهی و تدارکاتی مطرح و بررسی گردید.
گفتنی است در جلسه پایانی این ارزیابی مهندس پوررستم با قدردانی از حضور تیم ارزیابی وزارت بهداشت اظهار داشت:دانشکده علوم پزشکی مراغه با نگاهی مبتنی بر شفافیت، پاسخگویی و بهبود مستمر، خود را متعهد به اجرای دقیق استانداردهای مدیریتی میداند و استمرار این تعاملات و بازدیدهای تخصصی، موجب ارتقای کیفیت خدمات، بهینهسازی فرآیندها و تقویت نظام پشتیبانی در مجموعه خواهد شد.